Regulatory Risk and Compliance Manager
Be a part of The New Equation.Votre impact
- Garantir la conformité réglementaire : Vous vérifiez le respect des réglementations en matière de lutte contre le blanchiment d'argent (LBA) ainsi que des autres risques de compliance (cross-border, règles de conduite et LSFIN).
- Conseiller et accompagner : Vous conseillez les intermédiaires financiers dans le cadre de procédures d'autorisation auprès des autorités de surveillance ou d'organismes d'autorégulation.
- Diriger des missions stratégiques : Vous pilotez des missions spéciales pour déterminer l'assujettissement réglementaire ou pour remédier à des violations de la réglementation en vigueur.
- Approfondir et partager vos connaissances : Vous développez une expertise approfondie grâce à une exposition à un large éventail de clients et de problématiques.
- Collaborer dans un environnement stimulant : Vous évoluez au sein d'une équipe active et dynamique, tout en contribuant à la création de solutions innovantes pour nos clients.
Vos compétences
- Formation : Vous êtes titulaire d'un Master en droit ou Master en économie et droit (MDE), idéalement complété par un diplôme ou une certification en compliance management.
- Expérience : Vous justifiez d'au moins 6 ans d'expérience dans le secteur bancaire ou financier (une expérience en Suisse et/ou en Big Four serait un atout).
- Organisation et adaptabilité : Vous êtes structuré(e) et à l'aise pour gérer plusieurs sujets simultanément dans un environnement en constante
- Orientation résultats : Vous êtes capable de produire un travail de qualité tout en respectant des délais imposés.
- Capacités analytiques et communicationnelles : Vous maîtrisez dans la synthèse, l'analyse, et savez communiquer efficacement avec des interlocuteurs variés.
- Langues : Vous maîtrisez le français et l'anglais (toute langue supplémentaire serait un plus).
Your Benefits
Hybrid Flexible Working Model
Our work model enables you to spend part of your time working in the office and part at home (provided this is your preference) – unless you’re at your clients’ premises, which is of course always the priority. This approach allows you to tailor your schedule to your personal working style.
Learn and Grow
Our learning and development approach helps you gain valuable skills and knowledge to advance your career, not just at PwC. We offer a variety of internal and external courses for training and upskilling. Identify your strengths and areas for improvement and gain new skills to achieve your professional goals. You’ll build confidence, enhance your job performance, and take your career to the next level.
Sustainable Performance
PwC is committed to creating an environment of sustainable performance. We therefore offer a range of resources such as sustainable performance workshops, self-leadership trainings, resilience and mindfulness sessions, nutrition webinars, and yoga courses.
Vacation and Leave
From maternity, paternity, and adoption leave to vacation and paid leave, we know it’s essential to take time away from work. At PwC, you can enjoy a variety of leave options to recharge, relax, or achieve personal milestones.
Volunteering
Are you passionate about doing good and making a difference? That’s great, because so are we at PwC. We encourage you to participate in volunteer work by offering paid time off for volunteering activities. Our Corporate Sustainability programmes help you find purpose and fulfilment while working with us.
My Benefits Portal
Introducing our special offers and discount platform! With this platform, you’ll have access to exclusive deals and discounts on a variety of products and services. Whether you’re looking for the latest fashion trends, the hottest tech products, or the best travel packages, our platform offers something for you.
Your Contact
Romain Bonneville
Recruitment TeamYour Contact
Romain BonnevilleRecruitment Team
+41 58 792 90 17
About PwC
External content from YouTube
This video cannot be displayed due to the cookie settings. If you would still like to watch the video, you should accept the cookies.
offices
employees
women
nationalities
average age
million CHF gross revenue